Wanneer horen we de echte waarheid?

• KlaasVaak.

Rappert is zijn advocaat kwijt. http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3295637/2012/08/02/The-Flexican-is-advocaat-kwijt.dhtml

Op zich is dat niet vreemd.

Maar wat wel vreemd is, is de reden die de advocaat geeft: ‘een achteraf gebleken, mogelijke belangenverstrengeling’.

Als een advocaat een belangenverstrengeling vreest betekent dat dat hij zowel voor zijn client, als ook voor de verdachte tegen wiens cliënt aangifte deed.

Nu was nog niet bekend geworden dat de rappert al aangifte had gedaan, maar dat zou evenwel wèl al gebeurd kunnen zijn.

En dat zou dan een aangifte tegen de politie(agenten) betreffen.

En de mogelijk achteraf gebleken belangenverstrengeling zou dan betekenen dat (een van de) agenten dezelfde advocaat heeft.

Dat zou toch allang bij de advocaat bekend moeten zijn geweest?

Of zou de rappert nog andere zaken hebben lopen (al of niet tegen zich) waarin de advocaat de tegenpartij bedient?

Dat zou op zich ook al opvallend zijn. Dus toch niet zo'n lieve jongen?

• ingrid003

Welke maatregelen neemt de politie nu in de regel intern in een kwestie zoals hier waarbij een agent welbewust bewijs (notabene tegen de politie) probeert te vernietigen en in een telefoon ligt te prutsen? Ben benieuwd, Klaas Vaak kom er maar in !

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1784271073/Door+politie+verwijderd+filmpje+van+geweld+tegen+dj+The+Flexican+is+te+redden.aspx

Topic samengevoegd met bestaande topic over dit incident, zodat we niet over elke nieuwe invalshoek van dit incident een nieuw item krijgen.

Mod Arie

• KlaasVaak.

Je wordt geacht je bevoegdheden te kennen als agent.

Ga je je bevoegdheden te buiten dan kan er een straf volgen.

Soms volgt die straf pas na een onderzoek.

Het onderzoek kan worden gedaan door:

1. BIZ/BIS/ (of hoe ze mogen heten in de verschillende korpsen) van het betreffende korps of

2. het OM of

3. de Rijksrecherche.

De conclusie kan varieren van niets misdaan tot wel iets misdaan.

Daarbij wordt er gekeken of er strafuitsluitingsgronden zijn.

Afhankelijk van de ernst van het strafbare gedrag volgt een straf.

Dat kan zijn een reprimande, een aantekening in je dossier, geen bevordering in de komende x-dagen/maanden/jaren, een terugplaatsing in rang, een tuchtrechtelijke of strafrechtelijke boete of beide.

Tuchtrechtelijk kan dat betekenen een boete in geld of vakantiedagen.

Ook voorwaardelijk ontslag en ontslag zijn mogelijk.

Daar zijn weer hele tabellen voor om te komen tot een gelijkwaardig afhandelen bij gelijkwaardige misdraging.

Zo is de korpschef die onder invloed reed strafrechtelijk en tuchtrechtelijk gestraft, en door de media gestraft.

Strafrechtelijk: 950 euro boete en 8 maanden zijn rijbewijs kwijt, waarvan 5 maanden voorwaardelijk

Tuchtrechtelijk: Een voorwaardelijke ontslag van twee jaar van de korpsbeheerder Aboutaleb.

Ook kan het OM besluiten om niet tot strafvervolging over te gaan mits de korpsbeheerder overgaat tot een gepaste straf.

Dan worden er onderling (door de Officier van Justitie en de korpsbeheerder) afspraken gemaakt.

Niet over de hoogte van de straf maar wel dat de straf tuchtrechtelijk wordt opgelegd.

En ik heb geen idee.

Ik heb nog geen deel uitgemaakt van BIZ of OM onderzoek (tegen mij dan).

• KlaasVaak.

Brenno de Winter zegt voorgelogen te zijn.

Ik kan het niet beoordelen, ik was er niet bij.

Zowel niet bij zijn gesprek als ook niet bij het mogelijke wissen door de politie.

Maar hij zegt voorgelogen te zijn. Weet hij nu al meer dan? Heeft hij het bewijs van het tegendeel dan?

Als ik het artikel op nu.nl lees dan lees ik daar niet in dat het nu NIET meer wordt ontkend.

http://postimage.org/image/3z1hcblyh/

Ook lees ik niet, als het al is verwijderd, door wie dan en/of wanneer (dag/datum/tijd) het is verwijderd.

En ik vraag me af of dat nog bekend wordt als het filmpje wordt teruggevonden.

Let wel: ik weet het ook niet maar ik zeg niet dat het x of y is.

Zouden de schoenen van meneer de rappert inbeslaggenomen zijn?

Als een politieauto er overheen rijdt moet dat toch zwarte strepen achter laten?

En er moet toch letsel zijn aan zijn voet?

Ik heb wel zielige foto's gezien van zijn striem op zijn kuit, en ontvellingen van zijn gezicht en bloeduitstortingen.

En waar blijft zijn aangifte?

• ingrid003

“Daar zijn weer hele tabellen voor om te komen tot een gelijkwaardig afhandelen bij gelijkwaardige misdraging.”

Die kun jij vast hier wel even plaatsen zodat we dit allemaal eens kunnen bekijken.

• ingrid003

Waarom zou oom agent de beelden op de telefoon van de getuige gewist hebben ?

Waarom zou hij dit doen als op die beelden een Flexican zou staan die zich misdraagt en dus het handelen van de politie rechtvaardigt ?

Dit uilskuiken maakt het door zijn verwerpelijke en domme actie zeer aannemelijk dat de Flexican hier het gelijk aan zijn zijde heeft.

I

• Planner

ingrid003

Waarom zou oom agent de beelden op de telefoon van de getuige gewist hebben ?

En hoe weet jij dat dit gebeurd is?

• Plukkie

Ja lekker makkelijk antwoord.

Dus je weet niet waar je het over hebt geeft je nu toe?

• Plukkie

“Als een politieauto er overheen rijdt moet dat toch zwarte strepen achter laten? ”

Nee dat hoeft niet althans ik heb het niet gezien of politie wagens hebben andere banden..

Letsel ligt natuurlijk aan zijn schoeisel en hoe en wat, dat kan best meevallen denk ik aangezien bovengenoemde gebeurde met nogal stevige schoenen weet ik niet of dat opgaat met gympen..maar ik denk als de auto door-rijd de druk niet absurd hoog word.

over de voet hoeft niets over de enkel dan denk ik dat het knap is dat hij staat.

Vwb het filpmje

Zij had tranactievoorstel gehad denk ik (althans zij is aan het blaten over boete die verlaagd werd)

dit was schijnbaar door het O.M verlaagt volgens haar te compensatie voor het fillmpje wissen etc.

Het is maar net hoeveel onrecht je ervaart, of hoe goed je door hebt wat er gebeurd

(ik had een kennis die ook niet helemaal snapte dat het zoveel euro betalen was of voorkomen,schijnbaar is dat dus best ingewikkeld)

• KlaasVaak.

Nee